
Din politete pentru Facebook pretendenti de top ca Sebastian Pinera de la Partidul pentru Renovarea nationala de centru – dreapta ( RN ) si Eduardo Frei de la Partidul Crestin Democrat de centru – stanga ( DC ) inteleg importanta acestui nou camp de lupta si mizeaza pe un fel de platforma online pentru promovarea politicii lor.
Pinera pare sa conduca in aceasta zona. Intre site’urile sale oficiale, Flickr, Fotolog, Twitter, YouTube channel si profilul de pe Facebook a strans o multime de adepti digitali. Cu 67,158 de “ suporteri “ pe Facebook, a spus el “ Este timpul sa privim Facebook nu doar ca un loc sa impartasim , ci si ca o puternica unealta de campanie.”
Senatorul Frei, pe de alta parte, a fost mai lent in a profita de oportunitatile unei campanii pe internet si echipa lui inca lucreaza la lansarea site-ului sau official. El a strans 3,358 de “ suporteri “ pe pagina lui de Facebook.
Paginile de web pentru politicieni sunt diferite fata de cele ale utilizatorilor comuni, in care ei se folosesc in primul rand de alimente pentru difuzarea campaniei lor catre adepti, cum ar fi filmuletele video de pe YouTube cu plimbarea de dimineata a lui Frei de la apartamentul sau pana la birou, si vizita lui Pinera intr-o zona saraca din Puento Alto, un cartier din sudul lui Santiago.
Indiferent, politicienii realizeaza ca aparand ca oameni mai degraba decat politicieni pe paginile web poate fi oportun. Spre deosebire de majoritatea profilelor Facebook ale politicienilor chilieni, Pinera si Frei au de asemenea profile personale Facebook similare cu cele ale milioanelor de utilizatori din intreaga lume.
Prin intermediul profilelor personale, candidatii transmit catre adeptii lor digitali felicitari de vacanta, recunostinta pentru suport, si viziunea lor pentru potentialul Guvern Chilian.
Aceasta este puterea subtila a lui Pinera si Frei a campaniei digitale care face diferenta intre persoana politica si persoana individuala permitandu-le sa devina familiari cu o audienta colectiva.
Aceasta este diferita fata de paginile de Facebook a lui Barack Obama si John McCain din timpul alegerilor prezidentiale din Statele Unite de anul trecut : ambii politicieni s-au impartit intre campanie cu postere si conferinte de presa.
Totusi, impactul pe care il are Facebook permite politicienilor de asemenea sa contribuie cu mai putine fonduri la campanie. Cei 2,044 de “ prieteni “ ai prededintelui Partidului Radical ( PRSD ) Jose Antonio Gomez – care nu are un website formal – au inceput sa stranga fonduri pentru campania politicianului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu